Vés al contingut

Projecte "impACT"

09/2023

Amb l'inici de l'actual curs escolar 2019-2020, hem iniciat un nou projecte d'educació transformadora, tot promovent la justícia global: el projecte "impACT".

L'estem implementant en col·laboració amb tres centres educatius: INS Vall d'Hebron (PFI i cicles formatius), INS Joan Brossa (PFI) i INS Ferran Tallada (cicles formatius).

La varietat i diversitat dels grups participants és molt gran: en edat, branca professional, composició, procedència, interessos, etc.

"impACT" promou el consum crític, responsable i solidari; com a eina que podem utilitzar per contribuir a transformar la societat.

Després de fer tallers de sensibilització inicials, amb jocs, dinàmiques participatives i molt diàleg; cada grup ha fet pluja d'idees tot proposant un munt de possibles iniciatives a desenvolupar; n’han triat diverses i alguns grups ja estan en plena fase de realització d'activitats.

La creativitat dels i les joves participants és molt gran, a l'hora de fer activitats sensibilitzadores i solidàries: un rap en diversos idiomes, mercat d'intercanvi de roba, xocolatada de comerç just, taller de cosmètica natural casolana, vídeo de denúncia, participació en la fira "al Guinardó, consum responsable per Nadal", etc.

Fins i tot un grup està intentant connectar directament amb una cooperativa de dones productora de cacau d'Equador; per conèixer la seva realitat i el que el comerç just possibilita en la seva vida.

Aquest curs promet estar ple de reptes i molts aprenentatges per a totes les persones participants: per al jovent, per als centres educatius, per a ONG col·laboradores i per a Fundació Adsis, ja que és la primera vegada que desenvolupem un projecte d'aquestes característiques en l’àmbit de la formació professional a Barcelona.